Deacon Joseph Sudano, an incardinated cleric in the Diocese of Scranton, has chosen to leave the Catholic Church and exercise diaconal ministry within the Episcopal Church.

As a result, Deacon Sodano’s ability to exercise diaconal ministry in the Catholic Church has been withdrawn and he is no longer authorized to provide diaconal ministry to the Christian faithful.

He continues to cooperate with the Diocese of Scranton while his canonical status is resolved.

Aviso a los Fieles Cristianos de la Diocesis de Scranton

El diácono Joseph Sudano, un clerigo incardinado en la Diócesis de Scranton, decidio dejar la Iglesia Católica y ejercer el ministerio diaconal dentro de la Iglesia Episcopal.

Como resultado, la capacidad del Diácono Sodano para ejercer el ministerio diaconal en la Iglesia Católica ha sido retirada y ya no está autorizado a brindar el ministerio diaconal a los fieles cristianos.

Continúa cooperando con la Diócesis de Scranton mientras se resuelve su estatus canónico.